Ekonomi

Doğa Koleji rehberlik bölümünden ara tatil önerileri

Doğa Koleji okul öncesi-ilkokul, ortaokul ve lise rehberlik bölüm başkanları, öğrencilere ve ailelere yarıyıl tatili için tavsiyelerde bulundu.

Yüksekokuldan yapılan açıklamada, ara tatillerin öğrencilerin eğitim temposunda dinlenmelerine olanak sağlayan ve onları motive eden kısa ara tatiller olduğu belirtildi. Dinlenmek, eğlenmek, erteledikleri aktiviteleri yapmak, varsa kazanımları tamamlamak ve son döneme dinamik bir şekilde başlamak için yeterli bir fırsat olduğundan bahsedildi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Tabiat Koleji Okul Öncesi ve İlkokul Rehberliği Bölüm Başkanı Büşra Aparan Akın, tatil planlamasının ebeveyn ve çocuğun birlikte kararlaştırdığı, çocuğun da keyif aldığı etkinliklerden oluşması gerektiğini belirtti. .

Akın, tatilin çocuğun ihtiyaçlarına göre planlanmasının bu süreci en sağlıklı hale getireceğini söyledi.

“Ortak hazırlanan plan ile hem eğlenmek hem de dönem içinde öğrenilen bilgileri pekiştirmek için zaman olacak. Böylece tatil döneminde öğrencilerin öğrenme motivasyonları artacak ve son çeyrekte akademik olarak daha aktif olacaklar. Özellikle küçük yaş grubundaki çocuklar için oyun oynamak, vakit geçirmenin, eğlenmenin ve keşfetmenin yoludur.Okulun rutinine alışan bir çocuk, ev rutininden sıkılabilir.Onlara eğlenebilecekleri alanlar sağlamak , kendilerini denemek, geliştirmek ve yeni şeyler öğrenmek, tatillerde televizyon ve teknolojiye bağlı olarak vakit geçirmemelerini sağlayacaktır.

Bu yıl ara tatil ile bayram tatilini bir fırsat olarak aynı haftaya çevirerek, tatil boyunca arkadaşlarınız ve dostlarınızla bir araya gelerek çocuğunuzun sevdikleriyle vakit geçirmesi için fırsatlar yaratın. Kimlik gelişiminin ön plana çıktığı ergenlik dönemindeki çocukların sosyal etkileşim içinde olmaları, kişiselleşme süreçlerinin sağlıklı olabilmesi için oldukça değerlidir.

“Okumak, araştırmak zihni üretken kılar ve besler”

Doğa Koleji Ortaokul Bölüm Başkanı Gülşen Aksu, çocukların yaşam becerilerinin gelişmesinin onları yetişkin olduklarında daha başarılı bireyler haline getirdiğini belirtti. Odasının temizliği ve düzeni konusunda sorumluluk alması öğrencilerin yaşam becerilerinin gelişimini destekleyecektir.” değerlendirmesini yaptı.

Çocukların kişilik gelişimi için çok önemli olan sorumluluk duygusunun oluşması için her sorumluluktan sonra takdir edilmesi ve yerine getirilen bu sorumluluğun başarılarından söz edilmesi gerektiğini vurgulayan Aksu, “Farkındalık, bir konuda daha bilinçli olma eylemidir. çevreniz, duygularınız ve fiziksel benliğiniz Farkındalık, bilişsel, sosyal “Duygusal ve duygusal gelişimi desteklerken çevrenizdeki dünyayla bağlantı kurmanıza yardımcı olur. Farkındalık uygulamak sadece yetişkinler için değildir. Çocuklar, mindfulness’ı öğrenmekten ve pratik yapmaktan çok çeşitli şekillerde faydalanabilir.” dedi.

“Farkındalık, çocukları günlük yaşamlarında karşılaştıkları çatışmalara uyum sağlama ve bunlarla başa çıkma yeteneği ile donatıyor. Ayrıca çocukların hayata iyimser bir bakış açısı geliştirmelerine, gerilime sağlıklı tepki vermelerine ve olumlu bir benlik kavramı geliştirmelerine yardımcı olabilir.” Aksu, şunlara dikkat çekti:

“Öğrenmek istediğin konuları ve alanları tespit etmek, okumak ve araştırmak zihni üretken kılar ve besler. Sağlıklı bir beyin için yeni keşifler ve deneyimler önerilir. Bu nedenle tatillerde okumaya zaman ayrılmalıdır. bilir ve yorumlar.” dünya daha iyi, okulda daha başarılı olacak.

Sağlıklı bir vücuda sahip olmak için spor Sağlıklı yapıyor ve besleniyorsak beynimizin sağlıklı olması için okumalı, araştırmalı ve öğrenmeye devam etmeliyiz. Bu nedenle öğrencilerimizi bu yarıyıl tatilinde ilgi alanları ile ilgili kitap, dergi ya da internetten makale okumaları için teşvik edebiliriz.

Daha küçük yaş grupları henüz okumayı öğrenmemişlerse kitap okuyabilir, okudukları kitapların ve metinlerin fotoğrafını çekmeleri için onları teşvik edebilirsiniz. Dramatize etmek, daha büyük yaş gruplarında kitap, hikâye, yazar hakkında konuşmak, aile içinde kitaplar hakkında sohbet etmek çocuğunuzun fikirlerini paylaşabileceği ortamlar oluşturacaktır.”

“Farkındalık, gerilim ve kaygıyla başa çıkmak için güçlü bir araçtır”

Doğa Koleji Lise Rehberliği Bölüm Başkanı Işıl Can, sınavın derslerin öğrenilmesi açısından değerlendirme aşaması olduğunu belirterek, “Sınav sürecinin en değerli zamanı son iki ayı kapsamaktadır. sınav bu süreçte yapılır.Etkili çalışma hedef ve öncelikler doğrultusunda zamanında yapılır.Programlı bir şekilde planlamadan geçer.Etkili bir çalışma planı yapabilmek için ara tatil dönemi öğrenciler için bir avantaj olarak değerlendirilmelidir. .” değerlendirmesini yaptı.

Öğrencilerin bu süreçte sınavla ilgili olumsuz düşüncelerinden dolayı kaygı yaşayabileceklerini belirten Can, şunları kaydetti:

“Kaygı, öğrencilerin tam potansiyellerine ulaşmalarını engeller. Farkındalık, öğrencilerin sınavla ilgili stres ve kaygıyla başa çıkmaları için güçlü bir araçtır. Sınava hazırlanan öğrenciler, olumsuz niyetlerini kurtulmaları gereken bir dikkat dağıtıcı olarak görmek yerine, olumsuz niyetlerle onlarla arkadaş olmalarını sağlar. Uzaklaşmalarına, daha sakin hissetmelerine ve testi daha az tehdit edici bir deneyim olarak görmelerine yardımcı oluyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ankara evden eve nakliyat
Başa dön tuşu